مهندس شیخ عطار در نشست هم اندیشی مدیران مگاموتور با شرکت های قطعه ساز:/ جلب رضایت قطعه سازان بعنوان عضوی از خانواده بزرگ مگاموتور در اولویت اهداف مگاموتور قرار دارد
اولین نشست هم اندیشی زنجیره تامین با حضور مهندس شیخ عطار مدیرعامل مگاموتور، دکتر آخوندی قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مهندس نجفی منش عضو انجمن سازندگان و مجموعه های خودرو و جمعی از مدیران ارشد شرکت های قطعه ساز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مگاموتور، مهندس محمدرضا شیخ عطار مدیرعامل شرکت مگاموتور در اولین نشست هم اندیشی با مدیران شرکت های قطعه ساز مگاموتور، هدف از برگزاری این همایش را ارائه برنامه های گروه سایپا و مگاموتور اعلام کرد تا در این فرصت مناسب شرکای تجاری مگاموتور در سراسر کشور امکان انطباق توانمندی های اقتصادی و صنعتی خود را با طرح های آتی مگاموتور بازبینی نموده و در شراکتی موثر و اقتصادی به عنوان زنجیره تامین این بنگاه بزرگ اقتصادی نقش خود را ایفا نمایند. چرا که در گذشته قطعه سازان زمانی از این برنامه ها مطلع می شدند که امکان هماهنگی و تطبیق با خودروساز را پیدا نمی کردند و این موضوع علاوه زمینه سازی ناهماهنگی های اجرایی موجبات گله مندی این زنجیره تامین را فراهم می نمود.
وی در ادامه افزود: یکی از اهداف آتی مگاموتور تمرکز بر مونتاژ و انتقال مسئولیت ساخت قطعه و مجموعه به زنجیره تامین داخلی است.
مهندس شیخ عطار قطعه سازان را عضو خانواده بزرگ مگاموتور عنوان کرده و تصریح کرد: شما همکاران بعنوان خانواده بزرگ مگاموتور در انجام ماموریت این شرکت که تامین کننده تراز اول قوای محرکه گروه سایپا است، نقش موثر و ویژه ای داشته و خواهید داشت.
مدیرعامل مگاموتور با اشاره به بخشی از برنامه های آتی گروه سایپا گفت: از سال ۹۷ محصولات SP تولید و عرضه خواهد شد، این محصولات با تیراژ ۳۰ هزار وارد بازار خواهند شد و تا تیراژ ۱۸۰ هزار دستگاه نیز توسعه خواهد داشت، بدیهی است عملکرد سایپا برای پروژه SP در سالهای آینده با عملکردی که در حال حاضر داشته کاملا متفاوت خواهد بود چراکه بازار امروز متحول شده و امکان تولید یک مدل خودرو برای مدت طولانی با تیراژ بالا فراهم نیست.
شیخ عطار با اشاره به شاخص های تداوم فعالیت در بازار کسب و کار امروز گفت: فعالیت اقتصادی در بازار کسب و کار امروز نیازمند پاسخگویی به نیاز بازار، چابکی، عملکرد اقتصادی، پیگیری مباحث کیفی، رقابت، بروزرسانی تکنولوژی تولید و … می باشد که باید در این روش های نوین تولید، قیمت تمام شده برای رقابت تضمین شده باشد در غیر اینصورت با توجه به رقابتی شدن بازار صنعت خودرو محصولات غیر رقابتی توفیق چندانی نخواهد داشت بنابراین لازم است در مشارکتی نزدیک از این مرحله عبور کنیم.
مدیرعامل مگاموتور به رعایت الزامات استاندارها اشاره کرده و گفت: استانداردها و الزاماتی که بر روی موتور در ایران در سال های آینده الزامی خواهد شد، ما را در ارائه محصولات فعلی به بازار تحت فشار قرار خواهد داد پس سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات پاک برای ما الزامی است و این یکی از اولویت هایی است که مگاموتور باید طی ۲ سال آینده به آن دسترسی پیدا کند. به طبع این اقدام برای همکاران ما در شرکت های قطعه ساز الزاماتی بابت تجهیز ماشین آلاتی که توان تولید این محصولات را داشته باشد در پی خواهد داشت.
وی با تاکید بر استفاده از استانداردهای روز دنیا در تولید محصولات مگاموتور گفت: قصد داریم در زمینه استانداردهای موتور، استاندارد یورو ۶ را در محصولات آینده خود رعایت کنیم و همانطور که مطلع هستید برای استاندارد یورو۶ باید کیفیت ماشینکاری را ارتقا دهیم، بنابراین مجموعه سازی ها افزایش پیدا خواهند کرد، کیفیت در تمام سطوح بالا خواهد رفت و همچنین استفاده از ماشینهای مدرن در خطوط ماشینکاری خانواده مگاموتور و همکاران اجتناب ناپذیر خواهد بود.
شیخ عطار همچنین در خصوص تولید گیربکس و اکسل در مگاموتور گفت: در حوزه گیربگس قصد داریم پوشش گیربکس های اتوماتیک را افزایش دهیم و از اواخر امسال این محصول را به بازار عرضه خواهیم کرد و امیدواریم با استقبالی که بازار از این محصول خواهد کرد بحث ساخت داخل و بومی سازی را نیز افزایش دهیم. قطعا زمینه های جدیدی در حوزه قطعه سازی برای سرمایه گذاری همکاران ما در زمینه تامین ایجاد خواهد شد. همچنین در حوزه اکسل نیز قصد داریم تکنولوژی جدیدتری را در تولید محصولات استفاده کنیم، با تولید اکسل های جدید بر روی محصول SP تجربه شرکت مگاموتور به میزان قابل ملاحظه ای ارتقا خواهد یافت.
مدیرعامل مگاموتور افزود: یکی از تهدیدهایی که شرکت مگاموتور با آن مواجه است مبحث رتبه بندی کیفی شرکت هایی است که با آنها همکاری داریم، ظرفیت بالایی از توان شرکت ها باید صرف ارتقاء کیفیت شرکت های قطعه سازی شود تا ما بتوانیم با کمکی که توسط متخصصین به این شرکت ها می شود، ارتقا کیفی کارگاه های ساخت را در دستور کار داشته باشیم.
وی با تشریح افق ۱۴۰۴ گروه خودروسازی سایپا افزود: از اهداف گروه خودروسازی سایپا تولید یک میلیون دستگاه در سال های آتی است که قطعا وظیفه تولید بخش مهمی از قطعات این خودروها بر عهده مگاموتور و شرکت های همکار می باشد بنابراین برای رسیدن به این ظرفیت تولید، لازم است بر روی نوسازی ماشین آلات و دستگاه های تولید متمرکز شویم و برای این منظور ماموریت ساخت را برای قطعه سازان و مونتاژ را برای خود در نظر گرفته لذا سرمایه گذاری در زمینه ساخت بر عهده تامین کنندگان خواهد بود.
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی سالهای گذشته گفت: گروه خودروسازی سایپا سالهای سخت اقتصادی را پشت سر گذاشته و خوشبختانه با تدابیر مدیریت ارشد گروه توانستیم موانع بزرگی را پشت بگذاریم، آمار و ارقام فروش و میزان تیراژ و تولید محصولات نویدبخش آینده روشنی برای ما است. امیدوارم بخش خصوصی متمرکز شده در مجموعه همکاران مگاموتور از این علایم اقتصادی به بهترین شکل استفاده نمایند چراکه زمان زیادی برای ثبت سفارش محصولات جدید به شما همکاران باقی نمانده امیدوارم همکاران بتوانند خود را برای پذیرش مسئولیت ها و ثبت این سفارش ها تجهیز نمایند.
وی با اشاره به اقدامات موثر مدیریت ارشد گروه سایپا در اصلاح ساختارهای مالی به نتایج آن اشاره داشت و گفت: آمار و ارقام در چندماه اخیر نشان می دهد که تولید و فروش گروه خودروسازی سایپا به نسبت مشابه قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
مهندس شیخ عطار در خصوص جلب رضایت همکاری قطعه سازان با مگاموتور گفت: جلب رضایت قطعه سازان از مهم ترین وظایف مگاموتور می باشد و برای این امر بحث مدیریت نقدینگی و مکانیزه کردن این سیستم و استفاده از روش های نوین در تخصیص منابع مطرح است که با نرم افزارهایی که در دست طراحی است امیدواریم تا قبلاز پایان نیمه اول سال بشکل مناسب تر و مطلوب تری منابع مالی را برای قطعه سازانمان تخصیص داده باشیم.
در پایان این نشست طی پنلی تخصصی با حضور مهندس شیخ عطار مدیرعامل مگاموتور، دکتر فارسی عضو هیات مدیره، مهندس مجیدزاده معاون تامین مگاموتور و همچنین نجفی منش عضو انجمن سازندگان و مجموعه های خودرو به سوالات قطعه سازان پاسخ داده شد.